donderdag 27 november 2014

Sanne is verliefd, al meer dan twee jaar, op hem en op haar

Dat is in het begin even wennen niet alleen voor mijn omgeving maar ook voor mezelf en voor hem en haar. Na de scheiding ontstond er een zoektocht naar wie Sanne nu eigenlijk werkelijk is en kwam er ruimte om dingen te gaan ontdekken die tot dan toe taboe waren. Zo ontmoete ik dus haar, maar zij was niet alleen… één plus één werd… één plus één en nog eens één, drie mensen die elkaar heel erg leuk vinden. Maar kan dat in deze maatschappij?

Achter gesloten slaapkamerdeuren fantaseert menig man (en vrouw) over een derde die de wensen en fantasieën van het stel  komt vervullen om daarna dezelfde avond weer uit het beeld te verdwijnen. Maar wat als er gezamenlijk wordt besloten zij niet verdwijnt maar een vaste plek krijgt in het dagelijks leven van hem en haar? Wat voor drempels en hordes komen zij dan tegen op dat liefdespad?

Mensen vinden het fijn om dingen in hokjes te kunnen plaatsen of te labelen, waarschijnlijk om zo structuur en orde te kunnen creëren in het dagelijks leven. Heel eerlijk gezegd maak ik mij daar wellicht ook wel eens schuldig aan. Bij een eerste indruk van iemand is zo’n  hokje vaak al snel gevonden. Maar de labels die nu aan mij werden geplakt: Biseksueel, polyamoreus, die horen toch niet bij mij!? Ja, ik hou van haar maar om nu te zeggen dat er zoveel andere spannende dames rond lopen? En polyamewatte?? Wij delen best veel zo met zijn drieën maar verder dan dat hoef ik mijn liefde niet te delen.

Wat ik wel alvast wil delen is dat we eigenlijk niet zo anders zijn dan andere stellen. We gaan graag samen op stap, naar de film, theater, lekker uit eten of de kroeg in. Daar kun je ons dus tegen komen. En ja, dat zal even wennen zijn. Maar net zoals het niet uit mag maken dat een jongen hand in hand loopt met een jongen of een meisje hand in hand met een meisje,  zo hoop ik ook dat er ook ruimte komt om ons te laten zijn wie we zijn.

Dus nee, je mag mijn partner niet even een avondje lenen en nee, ons bed is al aan de krappe kant voor  drie. Maar verder mag je alles aan me vragen (of je op alles antwoord krijgt is de vraag) en wil ik mijn zoektocht naar het hoe en wat met deze relatievorm via dit blog met jullie delen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten